Markedsføringskanaler (Heftet)

Forfatter:

og

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2005
Antall sider: 256
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202239886
Fag: Markedsføring
Nivå: Akademisk
Omtale Markedsføringskanaler

Denne boken forsøker å gi en bred introduksjon til fagområdet markedsføringskanaler.

Økt konkurranse, globalisering, Internett, kompleksitet og større endringstakt i næringslivet har ført til at behovet for mer kunnskap omkring bedriftenes tilpasning til markedene har blitt viktigere.
En bedrifts strategiske tilpasning i det lokale markedet handler mye om hvordan produsenter, grossister, detaljister, importører og eksportører samarbeider. Produsenter av varer og tjenester vil bare kunne oppnå tilgang til markedet gjennom markedsføringskanaler. Eksemplene er hentet fra en rekke ulike bedrifter og bransjer i internasjonal sammenheng.

Boken er ment å gi både fremtidige ledere og praktikere i næringslivet en introduksjon til modeller som kan bidra til å analysere strategiske alternativer en bedrift vil stå overfor. Samtidig gir boken en bred presentasjon av viktige sider ved styringen av markedsføringskanaler etter at kanalene er organisert og etablert.

Professor Geir Gripsrud er ansatt ved Handelshøyskolen BI, Institutt for markedsføring. Han har i flere år forsket på distribusjon, detaljhandel og internasjonal handel. Han har publisert en rekke artikler i internasjonale tidsskrifter, bl.a. Journal of Industrial Economics, Journal of International Business Studies og Journal of Business Research. Professor Arne Nygaard er ansatt ved Handelshøyskolen BI, Institutt for markedsføring. Hans primære forskningsområder er innenfor økonomisk organisasjonsteori, der han har publisert en rekke artikler, bl.a. i Journal of Marketing Research, Journal of Marketing og i Journal of Retailing.

Til toppen

Flere bøker av Geir Gripsrud og Arne Nygaard: